Kundcase: Äppledalen - Trafikbyran
Kundcase: Äppledalen

Hur många äpplen finns det i dalen?


Sanningen är att det finns godbitar för alla som vill besöka Sveriges, eller Smålands, Toscana – Äppledalen. Hemestern var ett faktum 2020. Vi fick i uppdrag med att förgylla och rita om alla hemmatrötta cityvandrares karta. Kartan ritades och strategier sattes. Webben byggdes och den digitala marknadsföringen löpte amok med såväl copy, foto som filmproduktion.

Skapa en hemsida som alla kan ta en tugga av


Hemsidans syfte är att förena butiker, caféer, skönhetssalongen, gårdsrosterier och gårdsbutiker samt aktivitetsmöjligheter i Kaxholmen under den gemensamma nämnaren Äppledalen. För att sedan skapa en känsla av vad du kan uppleva, smaka och aktivera dig med bland äppleodlingarna i Smålands Toscana. Hemsidan sattes ihop i samarbete med Rickard Heldemyr som stod för skissen vilken lade grund för vårt engagemang.

Nathalie Pihlqvist
Nathalie Pihlqvist
Projektledare

Få långväga besökare och citytrötta att stanna till


Vi ville att många skulle få chansen att uppleva och hemestra i Äppledalen sommaren 2020. Långväga gäster som gör en avvikare på bilresan för att slingra sig upp till en lunch-vy med klass. Hemmakära smålänningar och jönköpingsbor som ville se annat än de klassiska vandringslederna nära citykärnan. Med sociala medier, Google Ads och SEO såg vi till att sprida känslan av Äppledalen.

När en känsla säger mer än ord


Hur kan vi förmedla känslan av att blicka ut över Vättern från Vista kulles topp med en take-away-fika från någon av Äppledalens härliga caféer i handen? Ett äpple har nämligen aldrig smakat ljuvligare än vad det gjorde där på toppen under inspelningsdagen. Ibland behöver du inte krångla till orden. Låt sinnena tala och inspirera andra till att uppleva platsen. Det räcker långt. Små inspirationstexter på hemsidan beskriver Äppledalens olika verksamheter och vilka av dina behov som blir tillfredsställda när du besöker Äppledalen.

Film som sprider vykortsvyer och äppleromans


Vad fångar känslan i Äppledalen bättre än film? Låt dig hänföras av de småländska vidderna, utsiktsplatser och böljande landskap med äpplerader som möter Vätterns kant – med drönare blir det möjligt att fånga helheten. Filmerna vi gjorde under en somrig produktionsdag i Kaxholmen klipptes ned till olika varianter: en för hemsidans startsida och några kortare filmer som är mer kompatibla för sociala medier och digital marknadsföring. I filmerna förmedlas en drömmig känsla av att Äppledalen har något för alla.

Webbutveckling Trafikbyrån Jönköping

Webbutveckling


Behöver du en ny webbplats? Oavsett om det handlar om en storskalig e-handel eller en B2B-sida till företaget kan vi hjälpa dig. Vi trivs bra i de flesta kodspråk och CMS, men särskilt i WordPress. Ta dig gärna en titt på våra case för exempel på vad vi tidigare skapat.

Läs mer
Digital annonsering Trafikbyrån Jönköping

Digital annonsering


Tidningsannonsernas tid är förbi – häng med in i framtiden. Annonsera på Google, sociala medier och andra platser på Internet istället. Det är inte bara säljande och effektivt utan också ett mätbart sätt att annonsera på. Våra specialister skräddarsyr bästa möjliga lösning för just dig.

Läs mer
Fotografering Trafikbyrån Jönköping

Content / foto / film


Vi på Trafikbyrån erbjuder en rad tjänster inom content, foto och film. Oavsett om du behöver hjälp med grafisk profil, sociala medier, film & foto eller något annat medieprojekt är vi svaret. Hos oss finns expertis inom medieproduktionens alla områden.

Läs mer

Vill du veta mer?

Du kan ringa oss direkt på 036-169 169 eller mejla till info@trafikbyran.se