Kortleksbolaget - Trafikbyrån

Kortleksbolaget – Ett äss i rockärmen

När magikern Jimmy Svärdhagen fick idén om att starta en kortleksbutik på nätet vände han sig till Trafikbyrån. Vi byggde en helt ny e-handel och med hjälp av SEO-arbete så har Kortleksbolaget gått från ett sortiment på 300 kortlekar till 700 kortlekar på mindre än två år. Idag har Jimmy, med hjälp från oss på Trafikbyrån, översatt sajten till flera språk och öppnat upp för handel från hela världen.

Kortleksbolaget

Efter femton år som heltidsmagiker kände Jimmy Svärdhagen för att testa en ny giv i livet. Det mynnade ut i Korleksbolaget – Sveriges enda renodlade kortleksbutik. Redan tidigt var ambitionsnivån i projektet tydlig för Jimmy – att gå all in. Trafikbyrån fick förtroendet att vara med och sjösätta det hela och föra Kortleksbolaget ut på marknaden. Utöver att ha skapat hemsida och webshop har vi bedrivit ett löpande SEO-arbete, vilket har etablerat företaget på Google. Idag är Kortleksbolaget marknadsledande i Sverige och växer snabbt i utlandet.

Kortleksbolaget

Ingen vanlig e-handel

Vi satte oss ned med Jimmy och redan tidigt stod det klart att vi ville sticka ut. Därefter skapade vi en webshop från scratch, med en unik touch. Att möta kundens önskemål och förväntningar är alltid av högsta vikt för oss. Målet var inte bara att skilja oss från mängden designmässigt, utan också att vara särskilt synbara för Google. Det är av högsta vikt idag och något vi alltid prioriterar. Kolla gärna in resultatet på Kortleksbolaget.se. 

Google: Syns du inte, så finns du inte 

Att äntra en befintlig marknad är aldrig enkelt. Konkurrensen är hård och rutinerade rävar har i regel en stark position. Det är ingen skillnad i Googles ögon. För att ta upp kampen med motståndet och etablera sig högt upp i sökresultaten är SEO ett måste idag. Med hjälp av en målmedveten och finurlig sökmotoroptimering lyckades vi snabbt ta framskjutna positioner på marknaden. Att synas högt på Google är lite som att vara med på löpsedeln i stället för på sida trettiofyra bakom dödsannonserna. Ditt innehåll blir svårt att missa, vilket leder till fler klick och ökad exponering. SEO-arbetet hade stor del i att Kortleksbolaget tog fart och vann framgångar redan efter en relativt kort tid i branschen. Trots detta är vi inte nöjda. Vi fortsätter vrida, vända och optimera för att behålla den fina positionen och vinna ny mark. Sökmotoptimering är nämligen en färskvara om den inte bedrivs löpande och kontinuerligt. Ända in i kaklet! 

Se Jimmy berätta om samarbetet med Trafikbyrån

Sitter du med bra kort på hand?
Är du sugen på att höja insatsen och testa SEO?
Hör av dig så synar vi din idé!