Extern marknadsavdelning
Använd oss som din externa marknadsavdelning för planering, strategi eller skapande av content.
En extern marknadsavdelning on demand – är så 2021. Ja, nu är det faktiskt möjligt att ta in en byrå som blir som en extra kollega, fast det blir billigare än att anställa en ny medarbetare. Du slipper tänka på personal som blir sjuk eller vabbar, en arbetsbelastning som går upp och ner samt att det saknas tid eller kompetens inhouse.
Faktum är att vi som har siktet på dina marknadsföringsmål kan avsätta precis den kraft, kreativitet och tid som behövs för att avlasta dig och samtidigt få jobbet gjort. Räkna med att du får ett gäng nya goa och seniora kollegor på köpet.
Använd oss som din externa marknadsavdelning för planering, strategi eller skapande av content.
Leasa, prenumerera eller hyr precis den digitala kompetens du behöver och vips har du en extern marknadsavdelning. Vi jobbar med det här varje dag. Därför ser vi till att dina aktiviteter flyter på och målen uppfylls – utan extra jobb för dig. Vi är ett team som du kan se som din externa marknadsavdelning. Du väljer själv hur du vill använda oss: vi skriver, fotar, filmar, analyserar, uppdaterar sociala medier och driver leads till dina formulär. Ja, och såklart kan vi SEO, Google ads och sånt annat tekniskt som får dig att synas för rätt person, i rätt kanal.
Tillsammans bestämmer vi aktiviteter och vilka kanaler som är mest lämpade för dig.
Vi lägger upp en plan för sociala medier, skapar innehållet och sjösätter med rätt insatser.
För att nå ut till rätt målgrupp krävs att du sätter upp kampanjer som leder trafik.
Vi ser till att din hemsida uppdateras med relevant innehåll som driver trafik.
Genom nyhetsbrev värmer vi upp din målgrupp och konverterar dem till leads.
Med rörligt material (animerat eller filmat) skapar vi högre interaktion med dina följare.
Oavsett var orden ska användas är det viktigt att välja rätt ord för att sälja.
Tack vare inbound marketing hittar vi och värmer kunderna som har behov av dina produkter/tjänster.
Har du rätt sökord så att besökarna hittar till er? Vi analyserar och ger er råd.
Vi följer upp, rapporterar och stämmer av hur det går för alla dina aktiviteter.
När du väljer att samarbeta med en extern marknadsavdelning så öppnas nya möjligheter upp för din marknadsavdelning inhouse. Att signa upp med 4-6 specialister och nyttja deras tid när du behöver dem eller anställa en multikonstnär vad gäller marknadskommunikation? Många hade säkert signat upp en och samma seniora multikonstnär, men det innebär också en större kostnad för företaget, om du hittar hen. Det ska vi inte sticka under stolen med. När du tar hjälp av en digital marknadsbyrå så bygger du upp en relation med fler specialister som blir insatta i din verksamhet på en (om du vill) daglig basis. Det innebär att du faktiskt kan se såväl fotografen som contentmakaren som din egen personal – i princip. För att få dra nytta av en kommunikationsbyrå eller liknande så kan det vara bra att ha koll på vad en digital marknadsbyrå gör till vardags.
En extern marknadsavdelning består av många olika specialister
Som extern marknadsavdelning jobbar vi gränsöverskridande tillsammans med allt från kundevent till en mer avancerad byråverksamhet. Tanken med att använda en byrå som jobbar med digital marknadsföring är att du får specialister som varje dag jobbar med det du vill arbeta med och förändra i din verksamhet. Det innebär att det finns en stor binge rutin och erfarenhet till hands. Du kan därför känna dig säker och lägga marknads- och contentplaner, kampanjande och trycksaker i våra händer. Du styr oss mot dina mål. Behöver du hjälp att sätta upp nya, kreativa, mål så är vi ditt bollplank.
Hur funkar en extern marknadsavdelning?
Ofta har du en eller två specialister på samma post, beroende på hur högt trycket är. De som jobbar med content skulle vi kalla själva produktionsgänget. Här hittar du ett gäng med många olika strängar på sin lyra. För det är så marknadskommunikatörer jobbar numera. Ofta har vi en huvudtitel som speglar vårt huvudsakliga specialistområde. Säg Daniel är grym på foto och film, men han gör väldigt mycket annat varumärkesarbete för våra kunder. Jennys uppdrag är att jobba strategiskt och leadsgenererat (fånga upp nya leads med content), så kallat inbound marketing. Men hon har också sin copywriter-roll som hon jobbar med dagligen. Frida och Nathalie som är grymma på marknadskoordinator-rollen ingår också i vårt produktionsteam. De skriver bloggar, hjälper till med events, är redaktörer för våra kunders hemsidor, skapar säljmaterial eller hanterar våra kunders inkorg. Vi jobbar såklart även med seo-och ads-specialister för att rikta våra kunders kampanjmaterial för att nå ut till rätt personer i rätt kanal.
[hubspot type=form portal=8420165 id=d8073fcf-7c0e-42f6-b75b-2e75f81655be]