Ge rätt intryck – med bra bilder

Vi människor är visuella varelser och bygger snabbt en uppfattning beroende på vad vi ser. Din och ditt företags visuella identitet spelar stor roll och är värd att tas på allvar. Ett första intryck går aldrig att ta tillbaka, och idag kan ett slarvigt flöde i sociala medier vara tillräckligt för konsumenter att flytta blicken någon annanstans. Att investera i professionellt tagna bilder till din verksamhet signalerar att du och ditt företag tar er image på allvar. Det kan gälla allt från personalbilder till miljöbilder eller foton från verksamheten. Ett hett tips från oss är att investera i en bildbank, där vi tar olika typer av bilder till er, där ni sedan kan använda dessa över tid till olika ändamål. Allt från att pryda hemsidan till att göra snygga inlägg i sociala medier.

Nedan beskriver vi mer ingående hur vi kan hjälpa er och hur stor vinning det faktiskt kan ge dig och din verksamhet. Häng på!

Sluta använd stockbilder!

Du har säkert full koll på din verksamhet och vet exakt vad som försiggår innanför väggarna. Frågan är – vet omvärlden det? Vad har dina kunder – nya som gamla – för bild av vad ni gör? Eftersom du hamnat på vår fotosida kan du nog förstå vart vi är på väg här… Säg det med bilder!

Oavsett om du säljer skor eller tillverkar plastburkar är verksamhetsfotografering ett ypperligt sätt att visa vad ni faktiskt håller på med. Det ger inte bara transparens och information, utan också en känsla av företaget i sin helhet. Vad vill ni förmedla? Hur noggranna ni är vid tillverkning? Hur snygga skor ni har? Hur trevligt ni har vid fikabordet? Kanske lite av allt? Tillsammans hittar vi en lösning för just din verksamhet, så slipper ni leta stockbilder på nätet som redan använts tusentals gånger av kollegor i branschen. Vår fotograf har långvarig erfarenhet av verksamhetsfotografering i Jönköping med omnejd och vet vad precis ni behöver. 

En ypperlig lösning är att fota en bildbank fylld av personalbilder, pressbilder, miljöbilder – ja, bilder från verksamhetens alla hörn. Att ha ett gediget bildbatteri att ta av ger ett digert utbud av bilder att använda i olika sammanhang, såsom sociala medier, nyhetsbrev eller pressmeddelanden. Låter det här intressant? Hör av dig, så hittar vi en lösning för just er! 

Varför professionella personalfoton?

Varför ska jag investera i en proffsfotograf, bara för att ta bilder på mina anställda? Mobilkamerorna är ju vassare än någonsin, särskilt med porträttfunktioner, filter och allt annat som kommit. Nej, jag lägger nog de pengarna på något annat, tänker du. 

Ge oss några rader för att förklara varför just du borde se värdet i snygga och professionellt tagna bilder på din personal. Vältagna och proffsigt redigerade bilder ger ett bra första intryck och kan ge dig och ditt företag en personlig touch. Det finns utrymme för kreativitet och förmedling av en känsla eller tonalitet ni står för. Beroende på verksamhet och nisch kan det här såklart variera. Du känner din verksamhet bäst – tillsammans kanske vi kan hitta ett unikt koncept just för er? 

En välgjord personalfotografering förmedlar också en känsla av professionalism. Alldeles för många nöjer sig med hastigt tagna mobilfoton där en kamera sticks upp i ansiktet. När dessa bilder sedan sprids i sociala medier och andra flöden förmedlar dem en slarvig känsla av varumärket och företaget. Låter du i stället ett proffs vara vid spakarna genomsyrar i stället professionalism och kvalitet bilderna, och indirekt din verksamhet. Genom att dina anställda använder bilderna på exempelvis LinkedIn kan den image du via personalfotona förmedlar spridas vidare långt. Alltså kan bilder tilltänkta för internt bruk också agera marknadsföringspelare – externt. En bild säger ju mer än tusen ord, varför inte låta den tala i så god vigör som möjligt?   

Förstår du vad vi försöker få fram? En kortsiktig investering i professionellt tagna personalfoton leder till långsiktig vinning. Det innebär också en möjlighet att skapa en viss känsla eller personlighet kring din verksamhet. Vi vågar hävda att möjligheterna är stora. 

Vågar du testa? Hör av dig. 

Drönarfoton

Få saker inom film och foto ger samma wow-faktor som drönarfoton. Överblicksvyer är mäktigt nästan oavsett vad som flygs över. Det tog tusentals år för människan att flyga, kanske är det samma fascination som pirrar till när vi ser häftiga drönarbilder. Användningsområdena är många, kanske vill du visa upp din golfbana, din fabrik eller bara rama in landskapet kring din verksamhet? Idag är det mer eller mindre standard att ha med ett gäng drönarvinklar i din reklamfilm eller presentation. 

Drönare är idag vanligt förekommande i handeln och säljs i massor. Lika vanligt förekommande är bristande kompetens i användning, navigering och hantering. Mindre vanligt förekommande är antalet användare med certifiering, vilket idag krävs för drönare med vikt över 250 gram, vilket är ett krav från 2022 och framåt. Vår fotograf har inte bara drönarkörkort utan också full koll på vad som gäller inom området. Allt från faktisk flygning och att ta snygga bilder till kunskap om spridningstillstånd och andra viktiga detaljer.

Det är väl ingen fråga om saken? Klart du ska ha drönarfoton. Luta dig tillbaka, vi tar över rodret och du kan agera co-pilot. Are you ready for take off? 

Kontakt

Här säger det också bara klick, sen hörs vi!

    Vem som helst kan ta ett produktfoto, eller?

    Fotografera och att använda en kamera för att ta till exempel ett produktfoto kan näst intill alla göra numera, det kan vi nog lova. Du tar enkelt ett foto med din mobiltelefon idag som du kommer, ganska, långt med. Vad menar vi med ganska? Jo, när du väljer att till exempel fotografera själv med din mobilkamera är det många saker som faktiskt faller bort rent fysiskt, som du kanske inte tänker på om du inte jobbar som professionell fotograf i Jönköping:

    • Saker i bakgrunden eller i förgrunden som kan störa. Logotyper som inte ska vara med eller en krukväxt som har gamla torra blad (gör ju sig inte så bra på bild).
    • Ljussättning i bilden är ungefär vad solen är för livet på jorden. Rätt ljussättning gör att bilden poppar och ser proffsig ut. Motivet hamnar i rätt fokus och du får ut rätt budskap med bilden.
    • Rätt budskap i bilden är även något som fotografer är mästare på att se. Väl på plats fångar en mästerfotograf motiv som du kanske inte såg från början. Det kräver nämligen ett tränat öga, och det fotografiskolningen kanske du inte riktigt har tid att skaffa dig.

    Företagsfotografering av olika slag

    Foto eller företagsfotografering är ett område innan content som är superviktigt för att förmedla rätt känsla och varumärke. Många företag använder stockbilder från olika gratissajter idag, vilket kan funka alldeles utmärkt ett tag. Men det bästa är att ta hjälp av en företagsfotograf i Jönköping och fota upp en bildbank med miljöbilder, produktbilder, personalbilder eller drönarbilder så att du eller dina medarbetare lätt kan välja från er egen fotobank när ni ska lägga upp inlägg på sociala medier, webben eller skicka in pressbilder till olika annonser.

    Produktfotografering till din webbshop

    När du beställer ett fotojobb och anlitar en företagsfotograf i Jönköping så finns även möjlighet att de kan retuschera eller frilägga dina bilder. Detta gör att bilderna blir sådär extra bra som du vill ha dem. Kanske vill du ha en annan ton på en bild, eller ta bort något i bilden som till en början var bra men visade sig vara fel när bilden väl var tagen. När du ska ta en stor mängd produktbilder till din webbshop står du inför ett stort arbete. Produktbilder kräver oftast en studio med rätt ljus och bakgrund. Dessutom kräver det en bra kamerautrustning. Du vill nämligen att helheten av din webbshop ska vara professionell och andas seriositet. För att få en harmonisk webbshop för användaren bör bakgrunden på produktbilderna vara likadana. En produktfotografs jobb slutar därför inte vid framkallningen (numera sker det digitalt genom att sätta minneskortet i datorn och läsa in bilderna i olika bildredigeringsprogram). Anlitar du oss för en produktfotografering anlitar du också en friläggningsspecialist. Här ställs det in olika makron i till exempel Photoshop för att göra handpåläggningen och jobbet så bra och effektivt som möjligt.