SEO

Så här funkar sökmotoroptimering (SEO)

Har du förstaplatsen i Googles träfflista som mål? Behåll den tanken. Förstaplatsen på Google är en svår, men inte omöjlig uppgift. Ibland kan du se en märkbar skillnad av att hamna på förstasidan på Google. Vi arbetar långsiktigt med sökmotoroptimering för att du ska få ett äkta och hållbart resultat.

Att arbeta med hur du syns på Google är enligt oss ett måste. Det gäller oavsett om din hemsida har en webbshop eller inte. Ditt mål bör alltid vara att synas högt upp i träfflistan med viktiga och strategiska sökord. Vilket är möjligt om sidan är justerad efter sökmotoroptimering.

Många fastnar på positioner och antalet sökningar för att göra en bedömning om hemsidan mår bra och fyller sin funktion. Stannar du där får du en missvisande bild. Att du har många besökare på hemsidan är nämligen inte alltid samma sak som att den genererar affärer.

Så jobbar vi

Så här jobbar vi med SEO

  • Analys av nuläget

    Vi börjar med en nulägesanalys av din webbplats.

  • Sökordsstrategi

    Vi undersöker vilken placering din hemsida har i Googles träfflista utefter de sökfraser som du använder.

  • On page – Innehåll för besökaren

    Vi gör förändringar på din hemsida, så kallad on page optimering, utifrån nulägesanalysen.

  • Off page – Länkar som ger kraft

    All sökmotoroptimering som sker utanför din webbplats kallas för off page optimering.

  • Uppföljning

    Vi anser att uppföljning är grunden för ett långsiktigt och lyckat samarbete. Därför ser vi till att du kontinuerligt får rapporter från oss.

Mer än en hemsida

Fyller din hemsida sin funktion?

Att arbeta med hur du syns på Google är enligt oss ett måste. Det gäller oavsett om din hemsida har en webbshop eller inte. Ditt mål bör alltid vara att synas högt upp i träfflistan med viktiga och strategiska sökord. Vilket är möjligt om sidan är justerad efter sökmotoroptimering.

Många fastnar på positioner och antalet sökningar för att göra en bedömning om hemsidan mår bra och fyller sin funktion. Stannar du där får du en missvisande bild. Att du har många besökare på hemsidan är nämligen inte alltid samma sak som att den genererar affärer.

Case: VG Tak

Vad är konverteringsoptimering?

Föreställ dig att du har en splitterny butik, utan några vägar som leder till den. Bra vägbeskrivningar, skyltar och vägar hjälper besökarna att hitta till butiken. På samma sätt leder bra positioner i Googles träfflista besökare till din sida. Sedan är det upp till butikspersonalen att hjälpa besökaren att hitta rätt produkt.

Det är här vi börjar prata om konverteringsoptimering.

Det finns ingen mening med att ha en butik som ingen hittar till. Det är lika lönlöst att ha en butik full med kunder som inte hittar fram till kassan. Olika hinder i vägen gör att kunderna tröttnar och lämnar varukorgen – och det vill vi ju inte.

Vi hjälper till att leda besökarna hela vägen från att de går in i butiken till att de kommer fram till kassan. Oavsett om du har en webbshop eller inte så är målet att få besökaren att göra det du vill. Det kan vara allt från att fylla i ett kontaktformulär till att slutföra ett köp i kassan.

SEO HÖRS

SEO…vadå? Jag vill ha hjälp!