SEO

Förstklassig SEO från Jönköping

SEO är ett av våra adelsmärken på Trafikbyrån i Jönköping. Vi har långvarig erfarenhet och expertis inom sökmotoroptimering och har tagit ett nästan ändlöst antal kunder till toppen av Google. Utsikten där uppe är magnifik – vill du följa med oss upp och titta? Våra SEO-specialister hjälper dig och din sida upp.

Resan till toppen kan vara svår, men det är inte omöjligt. Likt i bergsklättring behöver SEO utföras i etappvis. Vi arbetar långsiktigt med våra kunder för att skapa hållbar och långsiktig utveckling. Det finns ingen ”quick fix” inom sökmotoroptimering.

SEO handlar helt enkelt om att synas så högt upp som möjligt i sökresultatet på söktermer som är viktiga för din verksamhet. Att synas på rätt sökningar är ett säkert kort för att få in relevant trafik till din hemsida och en mycket lönsam kanal för marknadsföring. Sökmotoroptimering kräver mycket kunskap, tid och tålamod vilket gör att det underlättar för många verksamheter att ta hjälp med detta från en SEO-byrå. Ge våra stadiga SEO-specialister i Jönköping en chans att hjälpa dig!

Kontakt

Vi vill hjälpa dig!

    Så jobbar vi

    Så här jobbar ”byrån” i Jönköping med sökmotoroptimering (SEO)

    • Analys av nuläget

      Vi börjar med en nulägesanalys av din webbplats där vi ser över strukturen & innehåll på hemsidan. Vi analyserar även dina konkurrenter för att få en bättre bild hur vi ska jobba framåt med just din sökmotoroptimering. En plan för SEO görs och vi värderar vad vi bör börja med och vad vi kommer att göra på lång sikt.

    • Sökordsstrategi

      Våra SEO-specialister undersöker vilken placering din hemsida har i Googles träfflista utefter de sökfraser som du använder. Vi utför en sökordsanalys och spanar efter nya sökord som kan tänkas vara intressanta & relevanta för ditt företag. Det här är en avgörande del av sökmotoptimering och något vi gör grundligt. Vi tar också alltid avstamp i Googles riktlinjer så att allt går rätt till.  Det handlar om att sätta in kursen innan vi påbörjar resan upp genom sökresultaten.

    • On page – Innehåll för besökaren

      Vi gör förändringar på din hemsida, så kallad on-page-optimering, utifrån nulägesanalysen. Här gäller det att ha rätt innehåll som ger svar på besökarens intentioner. Vi optimerar rubriker, texter, LSI-ord och även bilder för bästa resultat. Det finns många aspekter att skruva på, vilka alla påverkar din webbplats SEO.

    • Off page – Länkar som ger kraft

      All sökmotoroptimering som sker utanför din webbplats kallas för off page optimering. Vi ser till att du har rätt länkar pekade mot din webbplats för att skapa ett förtroende hos Google och stärka din hemsida. En webbplats med bra off-page-optimering har bättre förutsättningar att ranka högt upp på Google. Din sidas anseende i Googles ögon är vitalt inom SEO.

    • Uppföljning

      Vi anser att uppföljning är grunden för ett långsiktigt och lyckat samarbete. Vi vill gärna bjuda in dig i vårt arbete, så att vi kan bolla idéer och annat som löpande kommer fram. Därför ser vi till att du kontinuerligt får rapporter från oss om din sidas sökmotoroptimering.

    • Långsiktighet

      Man får oftast inget gratis, speciellt inte bra placeringar i sökresultatet hos Google.
      För att lyckas med sökmotoroptimering gäller det att ha ett långsiktigt tänk, ha tålamod och att verkligen kämpa för att klättra på just dina sökord.

    Webbutvecklare

    Fyller din hemsida sin funktion?

    Att arbeta med att synas på relevanta sökningar på Google är enligt oss ett måste. Det gäller oavsett om din hemsida har en webbshop eller inte. Ditt mål bör alltid vara att synas högt upp i träfflistan med viktiga och strategiska sökord. Vilket är möjligt om sidan är justerad efter sökmotoroptimering.

    Stirra dig inte blind på besökarantal och antal sökningar när du bedömer din hemsida. Det viktiga är att rätt besökare kommer in. Tänk dig att du driver en bilaffär och merparten av dina besökare är ute efter att köpa blommor. Det är lite fel målgrupp på fel plats. Hur kan du göra för att få in bilfolket på din webbplats? Genom ett medvetet arbete med SEO (varför inte med hjälp av Jönköpings bästa gäng?) kan du optimera din hemsida så att såväl Google och dina besökare hittar vad de söker hos dig. Det genererar även bättre intäkter och vinst till dig! Win-win!

    Sökmotorsoptimering

    Vad är sökordsoptimering?

    Sökmotoroptmimering. SEO, Search Engine Optimization – kärt barn har många namn. Vi på ”byrån” i Jönköping säger oftast SEO. Det klingar bäst i munnen. Syftet med sökmotoroptimering är att få din hemsida att synas på världens största sökmotor – Google. Källan för allt vi undrar, söker efter och är nyfikna på. Att vara på Googles förstasida, allra helst topp 3, innebär en stor konkurrensfördel och exponering för din verksamhet. Med hjälp av ett finurligt och konkret SEO-arbete kan du ta dig dit. Med hjälp av det besläktade begreppet SEM – Search Engine Marketing kan du även köpa dig platser högt upp i former av annonser. Det har också sina fördelar och kan i kombination med stark SEO leda väldigt långt.

    Syns du inte – så finns du inte

    Det kan låta rättfram och nästan lite aggressivt – men det ligger en stor sanning i det som rubriken säger. Faktum är att majoriteten av all trafik till din sajt kommer genom Googles organiska sökresultat. Din SEO är värd att investera i, både för att vinna marknadsandelar och för att hänga med i utvecklingen. Du kan bli snabbt omsprungen annars, då dina konkurrenter sannolikt använder sig av SEO-specialister regelbundet. Vi på Trafikbyrån har satt kombinationen ”SEO Jönköping” på kartan efter många goda samarbeten och gediget arbete genom åren. Vi har god erfarenhet av att göra företag synbara i alla former av digital marknadsföring, så också inom sökmotoroptimering.

    Case: VG Tak

    Vad är konverteringsoptimering?

    Föreställ dig att du har en splitterny butik, utan några vägar som leder till den. Bra vägbeskrivningar, skyltar och vägar hjälper besökarna att hitta till butiken. På samma sätt leder bra positioner i Googles träfflista besökare till din sida. Sedan är det upp till butikspersonalen att hjälpa besökaren att hitta rätt produkt.

    Det är här vi börjar prata om konverteringsoptimering.

    Det finns ingen mening med att ha en butik som ingen hittar till. Det är lika lönlöst att ha en butik full med kunder som inte hittar fram till kassan. Olika hinder i vägen gör att kunderna tröttnar och lämnar varukorgen – och det vill vi ju inte.

    Vi hjälper till att leda besökarna hela vägen från att de går in i butiken till att de kommer fram till kassan. Oavsett om du har en webbshop eller inte så är målet att få besökaren att göra det du vill. Det kan vara allt från att fylla i ett kontaktformulär till att slutföra ett köp i kassan.

    SEO HÖRS

    Dags att ta hjälp av proffs? Hör av dig, så snackar vi mer! 🙂

      SEO i Jönköping

      SEO Jönköping – en vinnande kombination

      Vårt team har arbetat med SEO i Jönköping länge, och vet således hur man ska gå till väga för att synas på Google på bästa sätt. Vi befinner oss i centrala lokaler mitt på shoppingstråket i Jönköping. Att vi är lokaliserade i Jönköping är egentligen mindre viktigt, då vi är en byrå som bedriver sökmotoroptimering för våra kunder oavsett var de finns – så digitala är vi.

      Välkommen att kontakta oss för att boka in en trevlig stund, så berättar vi mer om hur vi jobbar med sökmotoroptimering. Vår målsättning är att ni ska känna att vi tillsammans når nästa nivå på absolut bästa sätt. Så tveka inte att kontakta oss för en trevlig stund med Jönköpings kanske vassaste SEO-byrå.

       

      Kan jag göra sökmotoroptimeringen själv?

      Till viss del går det att utföra SEO-arbetet själv. Men det krävs att du har såväl rappa fingrar på tangenterna samt förmågan att se eller analysera vad olika texter tillför på din hemsida. Samt hur de samverkar för att ranka din hemsida högre på Google. Du behöver även ha koll på meta-beskrivningar, titlar och grundläggande kunskaper inom kod. Att utföra hela sökmotoroptimeringen själv är tidskrävande. Anlitar du en byrå, till exempel en SEO-byrå som Trafikbyrån i Jönköping, får du ett helt team på köpet. SEO-teamet består av SEO-specialister som analyserar din hemsida samt hur du ska optimera den på bäst sätt. En SEO-analys av din sida är ofta första steget du tar innan själva arbetet med dina sökord kommer igång. Då kan du tidigt välja vilka insatser du tycker är viktiga och vilka insatser som ligger inom din marknadsbudget.

      Hur ska jag tänka när jag skriver SEO-texter?

      Eftersom Google och sökmotorns algoritmer är okända (samt ändras kontinuerligt) är det bra att faktiskt tänka på dem som ska läsa dina texter – din målgrupp. Användarvänliga och pedagogiska texter eller content premieras av sökmotorer som Google. Numera skriver i princip ingen erfaren content marketer, copywriter eller SEO-specialist enbart för sökmotorerna. När du ska skriva content eller SEO-texter är det bra att tänka som en copywriter – på målgruppen och deras behov. Sätter du dig in i rollen som konsument, intressent eller kund kan du också förutse vissa sökningar. Du har hittat dina sökord eller sökfraser som du basera ditt content på. Som du märker är sökmotoroptimering och själva SEO-arbetet större än vad du vid första anblick tror. Det är inget du över tid köper dig ur med SEM, vilket kan bli onödigt dyrt. Utan för att få mest bang for your bucks (valuta för pengarna) är det, faktiskt, mest lönsamt att anlita en byrå som jobbar med sökmotoroptimering i Jönköping eller på andra orter. Vi på Trafikbyrån i Jönköping ser till att du får grym ROI av dina SEO-investeringar.

      Sökmotoroptimering: en viktig kugge för inbound marketing

      Du som arbetar med att kommunicera värdeskapande content är nog familjär med att sökmotoroptimering är en del av arbetet med inbound marketing. När det kommer till inbound-marketing är det viktigt att tänka på att SEO-arbetet ska gå hand i hand. Du skapar content baserat på vad din målgrupp söker efter på Google och vilka sökfraser som kan generera flest leads eller konverteringar. Vad de söker efter är oftast, om inte alltid, frågeställningar eller problemlösning kring ett behov de har. Kanske har de börjat gå i husrenoveringstankar eller behöver ett par nya löparskor? Oavsett vilken bransch du verkar i kan SEO höja ditt content så att rätt målgrupp hamnar på din sida och tar del av ditt material eller erbjudande.